Loading
Sep 16, 2016

Extreme omstandigheden dichterbij dan je denkt

written by admin

EXTREME OMSTANDIGHEDEN DICHTERBIJ DAN JE DENKT

IN NIEUWE CAMPAGNE ICEPEAK

 Brompton Road en Sunshine and Sausages ontwikkelen nieuwe campagne, met focus op online content. Daarnaast een serie van vier TVC’s, instore materialen en outdoor visibility. Made.for.Digital is verantwoordelijk voor de productie.

Het Finse ICEPEAK, opgericht in 1996, is een van de grootste sportkleding- en outdoormerken in Europa. Vanaf september 2016 voegt het merk ook een schoenenlijn toe aan haar portfolio.

 EXTREME OMSTANDIGHEDEN

In de introductiecampagne voor de nieuwe footwear-lijn kiest ICEPEAK onder de titel ‘Tested Under Extreme Conditions’ een opvallende, humoristische positionering. De producten van het merk zijn weliswaar bestand tegen de meest extreme omstandigheden, maar ICEPEAK dicteert natuurlijk niet wat die extreme omstandigheden voor de consument moeten zijn. Die relativerende invalshoek vormt het uitgangspunt van een campagne met veel zelfspot. In een serie korte, catchy video’s zien we het hoofd van een alledaags gezin schoenen en kleding in en om het huis ‘testen’ op hun beloften, zoals onder anderen draagcomfort en waterdichtheid.

De campagne bestaat uit een serie online video’s en een social media-activatie die via de kanalen van internationale sales-partners wordt uitgezet. Daarnaast ook vier TVC’s, een instore campagne en outdoor materiaal.

De campagne gaat binnenkort van start in Rusland, Finland en Slovenië.

Credits

Klant: ICEPEAK (L-Fashion Group)

Bureaus: Sunshine and Sausages en Brompton Road

Verantwoordelijk bij klant: Juha Luhtanen, Panu Suominen, Taru Luhtanen

Account: Jeroen Huisman (Sunshine and Sausages) en Jurgen Mohr (Brompton Road)

Creatie: Lennard Freij en Paul van Vliet (Sunshine and Sausages)

Regie: Joost van Hezik

DOP: Thomas Leermakers

Fotografie: Ruud Binnekamp

Geluid: Pim van Gorp

Productie: Made.For.Digital

Editing: Made.For.Digital

Postproductie: Made.For.Digital

Leave a comment